Deel II - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Hak - WaarBenJij.nu Deel II - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Hak - WaarBenJij.nu

Deel II

Door: WSH

Blijf op de hoogte en volg Sander

22 Augustus 2015 | Australië, Sydney

Ha daar ben ik weer

In de afgelopen week heb ik weer veel nieuwe dingen mogen meemaken. Maandag ben ik bij mn stageadres begonnen in Mascot, vlakbij Sydney. Het Helping Hand Group. Dat is een bedrijf dat veilingen organiseert voor cliënten. Vooral voor liefdadigheidsinstellingen maar ze doen ook Grand Prix Gala in Singapore en Oktoberfest Asia in Hongkong. Vrijdagavond was ik naar zo’n veiling geweest om een beetje te kijken hoe het eraan toe gaat. Veel mooie auto’s, rijke mensen en onze veilingitems gingen voor bizar veel geld weg. Wat voor ons bedrijf wel weer lekker is natuurlijk. Maar ik probeer dus een beetje mee te helpen en leuke ervaringen op te doen daar. www.helpinghand.com.au is de website voor het geval je een wil kijkje nemen. Wel een beetje reclame maken natuurlijk:) Het is maandag tot vrijdag van 9 to 5, dus doordeweeks ben ik gewoon druk bezig haha.

In deel een had ik het nog niet vertel denk ik, maar ik heb dus een autootje gekocht om naar mn werk te rijden. Omdat openbaar vervoer duurder was dan verwacht, en dit was een goede optie. Dan heb ik ook wat meer bewegingsvrijheid en ben ik niet afhankelijk van het de bus en trein. Het is een 1995 Toyota Corolla automaat en is van een oud mevrouwtje geweest dus nooit zo intensief gebruikt. Dat is ook wel te merken met het rijden trouwens haha. Ik was bij de zonsondergang gaan kijken dus ik was naar een klein dorpje buiten de stad gereden waar het toevallig nogal heuvelachtig was, zo hard heeft dat karretje nog nooit moeten werken daar haha. Van buiten zietie er niet uit en het ding maakt een herrie, maar voor de rest rijdt het heerlijk dus daar doen we het voor!
Het rijden zelf is wel weer eventjes wennen hoor. Je rijdt hier aan de linkse kant (net zoals in Engeland) en het kan nogal hectisch zijn in het verkeer. Ik rij altijd in de spits naar m’n werk en dan moet je precies het goede baantje hebben al wil je ergens inslaan wat dan op het laatste moment aangegeven staat en door de drukte kan je dan niet meer schuiven van baantje wat dan weer 10 minuten extra kost om ergens te draaien. De laatste paar dagen heb ik al verschillende routes geprobeerd om te kijken welke het snelste is, maar ik ben er nog niet uit.

Het weer wordt ook steeds beter gelukkig. s’ Nachts wordt het minder koud en vandaag was het overdag zowaar bijna 30 graden. Al blijft het verschil tussen overdag en snachts nog wel erg groot. Vanavond was zag ik op het nieuws dat er in de buurt hier weer een surfer half opgegeten was door een haai. Met dit warme weer schijnt het dat je veel meer risico heb op zulke voorvallen. Surfen is hier wel erg populair, die paar keer dat ik op het strand geweest ben zie je ze overal. De natuur hier is best mooi. In de toekomst probeer ik daar nog foto’s van te maken!

Voor de rest kan ik jullie mede delen dat ik oom geworden ben. Dat vindt ik helemaal geweldig, en al ben ik wel op enige afstand ben ik er zeker wel blij mee!

Dat was het em weer voor nu, ik hoop jullie allemaal weer iets bijgepraat te hebben en veel succes daar in Nederland. Tussendoor mailen, bellen, texten of appen kan natuurlijk altijd!

Doei doei
Sander

  • 22 Augustus 2015 - 23:40

    Dick Stuurman:

    Dag Sander,

    Leuk om je ervaringen weer te lezen. Je bent al aardig ingeburgerd zo te lezen :)
    Heel veel succes op je stage plek!

    Groet Dick Stuurman

  • 23 Augustus 2015 - 08:50

    Syke:

    Heey sam, leuk zo die verhalen en foto's .
    Heb je die spinnen ook al in t echt gezien?

    Geniet ervan en we spreken mekaar snel weer.

    Grtz Richard, Syke en Mauriceje

  • 23 Augustus 2015 - 11:47

    Jacco:

    Leuk verhaal weer in elkaar gedraaid ;)

    Spreek je zo als het goed is he.

    Gr. Jacco

  • 24 Augustus 2015 - 10:37

    S4:

    Haai kerel,
    Leuke berichten, ga je zeker volgen; suc6!

  • 25 Augustus 2015 - 12:08

    Margriet:

    Hey neef!! Leuk je verslag te lezen!!
    Zo weten we ook hoe het aan de andere kant van de aardbol is.... Suk6 hoor met alles!! Groetjes van ons. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië 2015-2016

Hiermee wil ik graag jullie een beetje op de hoogste houden van wat ik hier allemaal aan het doen ben.

Recente Reisverslagen:

23 November 2015

Deel XI

17 November 2015

Deel X

03 November 2015

Deel IX

19 Oktober 2015

Deel VIII

04 Oktober 2015

Deel VII
Sander

Ik ben op stage in Australië en hiermee wil ik jullie graag een beetje op de hoogte houden van de dingen die ik zoal doe.

Actief sinds 14 Aug. 2015
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 4850

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2015 - 30 Januari 2016

Australië 2015-2016

Landen bezocht: