Deel IX - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Hak - WaarBenJij.nu Deel IX - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Hak - WaarBenJij.nu

Deel IX

Door: WSH

Blijf op de hoogte en volg Sander

03 November 2015 | Australië, Sydney


Zoo daar ben ik weer. Wat gaat alles toch lekker snel als je het naar je zin hebt! De afgelopen weken waren best lekker. Gewoon een beetje werken en in de weekenden af en toe ergens een kijkje nemen. Vorige week was het weer wat stormachtig met veel regen en onweer (nog steeds trouwens). Onweer is hier echt stukken erger dan wat wij hier kennen. Een paar uur verderop is het nogal bergachtig dus daar ‘laad’ de bui een beetje op, en dan drijft het langzaam richting Sydney. Veel van die grote bliksemflitsen die naar beneden kronkelen, en de donder is ook niet van de lucht; soms trilde de grond gewoon. Dat was wel een belevenis vond ik. De wegen hier zijn niet erg gemaakt op water te verwerken dus meestal is het vol met plassen en andere gladheid. Zeker in de bochten is dat soms wel gevaarlijk. Ik had al een paar keer dat mn auto gewoon rechtdoor ging in plaats van waar ik heen wilde sturen haha.

Twee weken geleden zaterdag op een evenement gewerkt dat was toen het enige nuttige wat ik toen gedaan heb. Afgelopen weekend vrijdag was er van de kerk een soort fairtrade markt georganiseerd wat best leuk was. Soort vergelijkbaar met wat wij kennen van onze markten maar dan alleen fairtrade. Er kwamen best veel mensen op af, ook gewone mensen uit de buurt, en best veel mensen gesproken en beter leren kennen. Zaterdag gingen we met nog een paar de stad in ter ere van iemand die zn verjaardag van ergens in Juni nog niet gevierd had, dus dat moesten we nog maar eens doen dachten we. Maar het was zo dat het zaterdag Halloween was. Hier in Australië is dat nogal een groots gebeuren dus er liepen allerlei gekke figuren rond in Sydney. Best grappig allemaal maar ik heb er helemaal niks mee. Maargoed, wij gingen dus lekker naar een restaurantje eten halen. Als je nog iets lekkers wilt proberen, probeer Mongolisch lamsvlees. Echt het beste ooit! Daarna zijn we naar een escaperoom gegaan. Even uitleggen wat dat is: Dat is een kamer waarin je opgesloten wordt en door codes te kraken en bepaalde aanwijzingen te vinden moet je dingen oplossen en zorgen dat je binnen een bepaalde tijd eruit ziet te komen. Ik had nog nooit van zoiets gehoord, maar was zeker wel grappig. Zomaar in het weekend even je hersens laten kraken en je probeert alle gekke manieren om je doel te bereiken. Iedereen plat op de grond liggen om bepaalde laserstralen niet te raken, aanwijzingen vinden om codes te kraken, en echt vanalles zat erin. Ik weet niet of we zoiets in Nederland ook hebben maar het is zeker wel leuk om te doen. Ook hebben ze hier naast paintball en lasergamen iets vergelijkbaars maar dan met boogschieten en pijlen. Ik heb het nog niet gedaan maar het staat al wel op de planning voor de komende tijd. Het is gewoon weer iets anders om te proberen toch.

Gisteravond naar het winkelcentrum gegaan om voorraden in te slaan om onder andere avondeten te maken enzo. Jaja, dat kan ik nu allemaal zelf haha. Het gaat niet altijd volgens de gebruiksaanwijzing maar zolang het goed smaakt kan ik er best mee leven. Dat dus gedaan en toen zag ik een leuk kapperszaakje ergens langs de weg onderweg naar huis. Het was nogal druk op de weg dus gelijk ook even een knipbeurt meegepakt. Lekker spontaan zomaar binnengestapt bij een nogal ouderwetse tent, het zag eruit alsof ik 20 jaar terug in de tijd stapte maar een aardige man die me hielp. Zelf was hij rond de 75 ofzoo, maar werkte nog voor de hobby. Hij had hele interessante verhalen. Zat al meer dan 40 jaar in het vak en had nog gediend in de Vietnamoorlog. Omdat ik daar m’n profielwerkstuk op de middelbare school over had gedaan was het een heel erg leuk gesprek en interessant wat zijn belevenissen waren, en ik vond het best knap van hem dat hij dat zomaar tegen een vreemdeling zoals ik kon vertellen, anderen die in de Vietnamoorlog gevochten hebben praten er liever niet over en hebben soms zelfs nog trauma’s eraan over gehouden. Het duurde bijna drie kwartier voordat hij klaar was maar het was lekker gezellig en zeker de moeite waard!

De groentjes en tot de volgende keer:)

Sander

  • 03 November 2015 - 14:35

    Syke:

    Eey sander,

    Leuke belevenissen weer joh.
    Geniet nog maar lekker van de zomer daar ;)
    Hoop je snel weer es te spreken.
    Doeiii

  • 03 November 2015 - 14:45

    Egbert:

    je verhalen worden steeds beter sam. GEWOON zonder eerdere plannen of ideeën ergens spontaan binnenlopen. en een gesprek beginnen, dat bedoel ik nou. zo kennen we elkaar weer. fijn spontaan verhaal met onverwachtte ontmoetingen en FIJNE gesprekken. 't is niet onder woorden te brengen, maar 't gevoel komt me heel erg bekend voor. succes en 't beste hé. ook de groentjes uit een lekker warm (rond de 20 dgr) en zonnig nederland. hou je haks !

  • 03 November 2015 - 15:11

    Bram:

    goed bezig sammie! klinkt leuk man!

  • 03 November 2015 - 15:35

    Dico:

    Hey Sander,

    Tof om weer een verhaal van je te lezen. Mooi dat je het naar je zin heb en dat je mensen hebt leren kennen waar je gezellig wat mee kan doen. Ik hoor dat je middelbare school van pas is gekomen. Je verklaart even waarom het daar zo ernstig onweert en je praat met een kapper over de Vietnam-oorlog, aardig gek;) Geniet ervan

  • 04 November 2015 - 22:42

    Ali:

    Genieten hoor
    Ik wil ook!!!;)
    vergeet geen foto’s te maken... genoeg geheugen op je mob?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië 2015-2016

Hiermee wil ik graag jullie een beetje op de hoogste houden van wat ik hier allemaal aan het doen ben.

Recente Reisverslagen:

23 November 2015

Deel XI

17 November 2015

Deel X

03 November 2015

Deel IX

19 Oktober 2015

Deel VIII

04 Oktober 2015

Deel VII
Sander

Ik ben op stage in Australië en hiermee wil ik jullie graag een beetje op de hoogte houden van de dingen die ik zoal doe.

Actief sinds 14 Aug. 2015
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 4842

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2015 - 30 Januari 2016

Australië 2015-2016

Landen bezocht: