Deel I - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Hak - WaarBenJij.nu Deel I - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Hak - WaarBenJij.nu

Deel I

Door: WSH

Blijf op de hoogte en volg Sander

14 Augustus 2015 | Australië, Sydney

Ha lieve mensen, hierbij een berichtje van wat ik hier allemaal aan het doen ben

Maandagavond rond 10 uur steeg ik op richting Abu Dhabi. 7 uurtjes vliegen en dan zou ik er zijn. Ik zag er best tegenop omdat ik na 7 uur in Abu Dhabi zag en dan was ik nog geeneens op de helft. En toch vindt ik zeven uur al lang zat eerlijk gezegd. Onderweg hadden we zwaar onweer boven Zwitserland, best raar om die flitsen vlak naast je te zien. Maar ik was dus de volgende ochtend vroeg aangekomen in Abu Dhabi, en daarna weer heel vrolijk ingestapt in de volgende etappe naar Sydney wat al helemaal een drama was. Telkens zat er een kind te krijsen die het niet naar d’r zin had, en ik kon er niet echt lekker van slapen. Gelukkig ben ik wel heel aangekomen en nadat ik eindelijk van het vliegveld af was stapte ik op de trein en ben een eindje verder gereden waar ik opgehaald werd door Linda en Will (De mensen bij wie ik in huis zit). Ze komen uit Zuid-Afrika en zijn echt super aardig. Mede doordat ik vorig jaar al in Zuid-Afrika geweest was hebben we al meer binding met elkaar doordat we een beetje van dezelfde plaatsen afweten en het Zuid-Afrikaanse taaltje is natuurlijk ook wel grappig:) Nadat ik daar dus thuis was mezelf een beetje geïnstalleerd in de kamer, kofferinhoud in de kast gedaan zodat het allemaal netjes was, daarna heerlijk een paar uur geslapen wat ik echt wel nodig had.
Woensdag, donderdag en vrijdag heb ik een beetje kleine dingen gedaan zoals Australisch telefoonnummer kopen, bankrekening openen, de buurt een beetje bekijken, stagebedrijf bezoeken en in Sydney zelf rondgelopen, gewoon omdat het kan. Maandag ga ik namelijk al aan m’n stage beginnen dus dan heb ik doordeweeks overdag gewoon m’n ding natuurlijk .

Het tijdverschil is het 8 uur vooruit. Omdat het nogal veel is was zeker de eerste nachten mn slaap verstoord. Overdag had ik slaap en s nachts was ik wakker, gewoon omdat ik nog in nederlandse tijd ingesteld ben. Voor de rest is het weer hier overdag best goed uit te houden, s nachts wordt het hier gruwelijk koud dus vannacht heb ik met een warme kruik geslapen wat echt een verademing was. Gelukkig komt de zomer (december/februari) eraan wat temperaturen van 30 tot 40 graden met zich meebrengt, dus daar kijk ik stiekem al wel naar uit.

Ehmm tsjaa mn inspiratie is wel weer een beetje op. Laat vooral horen wat je allemaal wilt weten dan probeer ik dat in het volgende verhaal mee te nemen.
De groetjes maar weer en tot ziens

Sander

  • 14 Augustus 2015 - 09:11

    Ada Van Den Berg:

    Hallo Sander,

    Fijn dat je "heelhuids" bent aangekomen.
    Ja, je zal wel ff motte wennen aan alle andere dingen/tijden/taal enz.
    Maar dat gaat jouw zeker lukken.

    Heel leuk dat we zo met jou in contact kunnen blijven!
    Hier gaat alles prima, en de aankomende zaterdag is hopelijk de laatste zaterdag dat er veel op vakantie zijn van de ploeg.
    Maar André heeft het prima onder controle hoor!

    Nou jo, hou je taai en een vriendelijke groet van ons allemaal van de Bio

  • 14 Augustus 2015 - 09:43

    Egbert:

    fijn 'verslag' sander. hou je haaks. ff wenne, verder komt alles (meestal) goed.
    hier alles okay. tsjechiegansters weer terug dus 't feest weer voorbij.
    alles weer lekker hoor. op de terugreis van vliegveld naar nll een waanzinnige regenbui gehad. toen we thuis waren kregen we dezelfde bui nog 'n keer over ons heen. veel flitsen, geknetter en gerommel.
    sijke in 't ziekenhuis, maar alles is okay ! aline za avond ook weer in nll.
    we horen je wel weer. sterrkte en succes
    xxxpaxxxpaxxx

  • 14 Augustus 2015 - 09:50

    Sandra Hak:

    Hoi Sam,

    Van skypen is nog niet gekomen dus even zo......
    Leuk dat we je kunnen volgen op deze manier. Misschien heb je ook wat foto's gemaakt ondertussen?
    we zullen je missen op verjaardag morgen. Heel veel plezier daar en ook met de start van je stage sterkte toegewenst.
    We horen snel van je.

    Groetjes van ons drie.

  • 14 Augustus 2015 - 10:08

    J&j:

    Ha Sander,
    Leuk om je blog te lezen! Wat een reis he! Gelukkig ben je goed aan gekomen en kun je nu lekker de omgeving verkennen! Een hele fijne tijd toegewenst daar en veel succes met je stage!
    Groetjes,
    Jaap en Judith

  • 14 Augustus 2015 - 10:18

    Dick Stuurman:

    Dag Sander,

    Leuk om je verslag te lezen. Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen op je stage plek. Doe je best en we spreken elkaar wel weer. Maak je af en toe ook nog eens een paar foto's voor het thuisfront :)?

    Groet Dick

  • 14 Augustus 2015 - 17:15

    Jacco Hak :

    Ha Sander,

    Leuk verhaaltje xd Leuk om te lezen!
    Super dat alles goed gaat.
    Ik ben wel benieuwd welke dikke auto je gaat rijden daar.
    Succes met de start bij je stage, spreek je nog wel via Skype waarschijnlijk.

    Groetenn je bro ;)

  • 16 Augustus 2015 - 18:42

    Aline:

    toppie!!
    succes daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië 2015-2016

Hiermee wil ik graag jullie een beetje op de hoogste houden van wat ik hier allemaal aan het doen ben.

Recente Reisverslagen:

23 November 2015

Deel XI

17 November 2015

Deel X

03 November 2015

Deel IX

19 Oktober 2015

Deel VIII

04 Oktober 2015

Deel VII
Sander

Ik ben op stage in Australië en hiermee wil ik jullie graag een beetje op de hoogte houden van de dingen die ik zoal doe.

Actief sinds 14 Aug. 2015
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 4848

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2015 - 30 Januari 2016

Australië 2015-2016

Landen bezocht: