Deel V - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Hak - WaarBenJij.nu Deel V - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Hak - WaarBenJij.nu

Deel V

Door: WSH

Blijf op de hoogte en volg Sander

13 September 2015 | Australië, Sydney

Hooi

Deze week was weer lekker vol. Zoals gewoonlijk doordeweeks weer bezig geweest op mn stageplekje en naast wekelijkse gezelligheid op dinsdagavond met vriendengroepje van de kerk hier heb ik deze week meegewerkt op 2 (liefdadigheids) evenementen. Eentje op vrijdag en zaterdagavond. Die van vrijdag was een gala om kankeronderzoek te steunen. Ons bedrijfje was dan ingehuurd om door een veiling meer geld bij elkaar te krijgen. Het zag er allemaal behoorlijk luxe uit en de zaal zat best vol met rond de 800 gasten, dus het was best hectisch. Gelukkig was het eerste deel van de veiling electronisch, dus de gasten konden dan via dr mobiel bieden op dingen die we in het programmaboekje netjes in een lijst hebben gezet. Maar toen kwam het tweede deel van de Vrijdagavond veiling. Dat was een live-veiling zoals wij die kennen. Gewoon met een veilingmeester die zegt eerste maal, tweede maal, derde maal, vierde maal, verkocht! Voor ons als personeel was dat wel harder werken. De zaal was schemerig donker dus de veilingmeester kon weinig zien en er zaten veel mensen. Gelukkig hadden we van die intercom oortjes in (soortgelijk als bij de MAC) dus wij konden ook zeggen wanneer er een bod was uitgebracht. Aan het einde van de avond kwam iedereen betalen en dr spulletjes ophalen. En voor 500+ mensen neemt dat aardig wat tijd in beslag. Maar we hadden best bedragje bij elkaar dus dat was wel lekker voor die mensen daar.

Zaterdagavond hadden we een soortgelijk evenement bij een legerbasis in Paddington. Daar duurde het nogal lang voordat we naar binnen mochten van de beveiliging maar voor de rest was het best lekker. Dit weekend was het rond de 30 graden overdag en zaterdag was het evenement buiten op het gras en in zo’n grote tent, dus het was warmpjes zat met ons zwarte pak en mensen met driedelig uniform. Maarja we zijn er weer doorheen gekomen en ik vang 100 dollar per evenement dus soms is dat ook wel goed om eventjes mee te pakken.

Helping Hand Group heet het bedrijf waar ik stage loop en dat doet veilingen organiseren op het evenement van de klant. Dus alleen het veiling gedeelte de rest moeten anderen organiseren. Wij zorgen alleen voor de veilingen, leuke dingen waar mensen op kunnen bieden zit er ook bij. Je komt best leuke dingen tegen. Ik zet er wel een paar foto’s van bij. Maar officeel ben ik daar dus de assistent van de directeur (CEO). Nee, ik schenk geen koffie en haal de krant, gelukkig mag ik ook gewoon meewerken met de dagelijkse dingen en omdat hij vorige week vrijdag getrouwd was is hij nog 2 weken weg, dus moet ik het meeste waarnemen. Allemaal best leuk maar soms nog aardig lastig. Je hebt het totale overzicht van zo’n bedrijf en ziet alles wat er binnenkomt en uitgaat qua emails. Morgen wordt het weer druk want ik moet een beetje informatie gaan verzamelen en gaan voorbereiden voor een directievergadering die de directeur eerst zou doen, maar nu die weg is moet ik het doen omdat iedereen er van uit gaat dat ik alles weet omdat ik zn assistent ben. Ik ga in ieder geval mn best doen en dan zien we wel wat ik er van terecht breng haha

Het is weer bedtijd dus ik stop er weer mee. De groeten aan iedereen en tot de volgende keer

Sander Hak

  • 13 September 2015 - 19:13

    Aline:

    leuk berichtje. kben weer up to date. :)

  • 13 September 2015 - 19:13

    Aline:

    leuk berichtje. kben weer up to date. :)

  • 14 September 2015 - 08:19

    Egbert:

    gaaf verhaal Sam, hou je haaks, sterkte 'r mee. gelukkig hebben we je gister gesproken, alles okay, maar 't meeste van de zomer hebben we hier wel achter de rug.
    succes, 'r wordt aan je gedacht .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië 2015-2016

Hiermee wil ik graag jullie een beetje op de hoogste houden van wat ik hier allemaal aan het doen ben.

Recente Reisverslagen:

23 November 2015

Deel XI

17 November 2015

Deel X

03 November 2015

Deel IX

19 Oktober 2015

Deel VIII

04 Oktober 2015

Deel VII
Sander

Ik ben op stage in Australië en hiermee wil ik jullie graag een beetje op de hoogte houden van de dingen die ik zoal doe.

Actief sinds 14 Aug. 2015
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 4845

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2015 - 30 Januari 2016

Australië 2015-2016

Landen bezocht: