Deel VI - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Hak - WaarBenJij.nu Deel VI - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Hak - WaarBenJij.nu

Deel VI

Door: WSH

Blijf op de hoogte en volg Sander

20 September 2015 | Australië, Sydney

Hallo daar

Hoe is het daar in ons Nederlandje? Via het nieuws hoor ik weer wat van zwarte piet (hoe kan het ook anders) en allerlei andere dingen. Ik merk wel dat zulke dingen het eerste is wat langs je heen gaat al zit je zo ver weg. Afgelopen maandag was de premier van Australië afgezet/uitgestemd door zn eigen partij, dus dat is hier helemaal een discussie of dat nu nodig was of niet. Dus in principe hebben we nu een nieuwe. Zijn naam weet ik even niet meer maar zn vrouw was op een evenement van ons afgelopen woensdag. Ik was er ook en dus onverwachts was er dus allerlei beveiliging opgetrommeld omdat ze opeens de vrouw van de premier was. Het evenement was een van de belangrijkste klanten van ons bedrijf en het was heel groots opgezet. . Zo kon je bijvoorbeeld lootjes trekken voor een auto en een schilderartiest kwam optreden. Het was een gala/diner voor een stichting tegen alcoholgeweld wat behoorlijk bekend is onder de bevolking in Sydney. Al met al was het heel succesvol en we hebben een massive bedrag opgehaald. Dit is het website linkje:
http://thomaskellyyouthfoundation.org.au/take-kare-gala-ball-2015/

Omdat het vrijdag keihard regende zag ik een beetje tegen het weekend op omdat de hele dag binnen zitten toch ook niks is. Gelukkig viel het met het weer mee en ben ik een stukje naar het zuiden gereden. Het was daar heel mooi qua landschap. Eerst naar een gebied geweest waar iedereen schapen en paarden houdt. Veel van die herkenbare grasland en heuvellandschappen rond een stadje genaamd Appin waar iedereen alle ruimte heeft. Daar een beetje rondgekeken en toen richting de kust gereden naar de grote Cataract rivierdam die dient als een van de grote waterreserves voor in droge tijden voor steden in de buurt en ook voor Sydney als dat nodig is. Dat ding sluit een heel dal af dus er gaat aardig veel water in en is erg diep.

Toen kwam ik er achter dat ik best dicht bij de kust was en er waren best veel uitzichtpunten te vinden dus ik ben naar Sublime Point Lookout gereden. Het doet zn naam eer aan want het uitzicht was werkelijk subliem. Ook al was het een beetje bewolkt was het echt mooi. Als het een beetje meet zomer is kom ik zeker terug en ga hier lekker op het strand liggen haha.

Afgelopen dagen heb ik via de mensen waar ik bij inwoon nog een paar (Zuid-Afrikaanse) gasten ontmoet die hier bij het plaatselijke rugbyteam spelen. Dat Zuid-Afrikaans is aardig te verstaan en ze wonen een paar straten verderop dus dat kan nog best gezellig worden. Nu ik hier een paar weken zit krijg ik steeds meer het gevoel dat alles eindelijk een beetje normaal en vertrouwd begint te voelen dus daar ben ik best blij mee!

Dat was het em weer voor nu.

Doei Doei

Sander

  • 20 September 2015 - 13:09

    Jacco:

    Ha Sander,

    Leuk verhaal weer ;) Goed dat het vertrouwd begint te worden, zo meteen wil je niet meer terug ;p
    Succes verder met je stage!

    Gr. Jacco

  • 21 September 2015 - 08:20

    J&j:

    Hoi Sander,
    Echt schitterende foto's! En leuk om te zo het wel en wee van je te lezen.
    Fijn dat je al een beetje ingeburgerd raakt. Het zal allemaal toch anders zijn dan hier!
    Maar dat is denk ik ook de reden dat je ver weg stage bent gaan lopen om andere cultuur op te doen en dat doe je daar volop volgens mij.
    Grappig dat die vrouw eerst als gewone vrouw naar zo'n bijeenkomst komt en vervolgens allemaal beveiliging omdat je opeens de vrouw van de premier bent.
    Die krijgt ook opeens een ander leven.

    Heel veel succes met alles en geniet er van!
    Een hartelijke groet uit N-L
    J&J

  • 22 September 2015 - 08:52

    S4:

    Toevallig niet het lootje getrokken van de auto?
    O nee, we doen niet aan lootjes trekken toch?

  • 02 Oktober 2015 - 09:52

    Ada Van Den Berg:

    Hallo Sander,
    Wat een leuke verslagen schrijf jij, en volgens mij heb je het goed naar je zin.
    Bij ons ook alles goed, en de groetjes van de AHD (Bioderij)

  • 06 Oktober 2015 - 14:35

    Dick Stuurman:

    Dag Sander,

    Wat een geweldige ervaringen doe je daar steeds op zeg! Ook de foto's zeggen veel over hoe schitterende verschillende landschappen je daar hebt. Ik wens je heel veel succes met je verdere stage en ik zie je nieuwe verhaal wel weer verschijnen :)

    Groet Dick

Tags: Appin, Coledale

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië 2015-2016

Hiermee wil ik graag jullie een beetje op de hoogste houden van wat ik hier allemaal aan het doen ben.

Recente Reisverslagen:

23 November 2015

Deel XI

17 November 2015

Deel X

03 November 2015

Deel IX

19 Oktober 2015

Deel VIII

04 Oktober 2015

Deel VII
Sander

Ik ben op stage in Australië en hiermee wil ik jullie graag een beetje op de hoogte houden van de dingen die ik zoal doe.

Actief sinds 14 Aug. 2015
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 4830

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2015 - 30 Januari 2016

Australië 2015-2016

Landen bezocht: